Standardy
organizacyjne teleporady
w ramach POZ: informacje dla pacjentów
Dokument ten zawiera informacje o warunkach udzielania teleporad i
e-rozwiązaniach stosowanych
w Przychodnia Lekarska WA-MED
sp.j. (Świadczeniodawca), zgodnie z § 3 p. 1
rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie
standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki
zdrowotnej (Dz.U.2020.1395).
Dokument jest przeznaczony dla pacjentów Świadczeniodawcy. Jego
treść jest udostępniana:
-
w miejscu udzielania świadczeń przez Świadczeniodawcę (Wasilków,
ul. Kryńska 32 oraz Wasilków, ul. Kościelna 58C),
-
na stronie internetowej Świadczeniodawcy
(https://www.wa-med.com.pl/;
https://www.facebook.com/Przychodnia-Lekarska-Wa-Med-1613888975532357/),
-
telefonicznie (na żądanie pacjenta).
Spis
treści
1.
Informacje o warunkach udzielania teleporad 2
1.1 Systemy wykorzystywane do udzielania
teleporad 2
1.2 Ustalenie terminu teleporady 2
1.3 Nawiązanie kontaktu z pacjentem 2
1.4 Sposób udzielenia teleporady 2
1.5 Sposób postępowania w razie braku
kontaktu z pacjentem 3
1.6 Bezpośredni kontakt z pacjentem 3
2.
Instrukcje dla pacjentów 3
2.1 E-recepty 3
2.2 E-skierowania 4
2.3 E-zlecenia na wyroby medycznej 4
2.4 Zlecenia badań dodatkowych 4
1. Informacje o
warunkach udzielania teleporad
1.1 Systemy wykorzystywane do udzielania teleporad
Świadczeniodawca
do udzielania teleporad wykorzystuje następujące systemy
teleinformatyczne lub systemy łączności:
- Facebook,
- Messenger,
- Aplikacja
VisiMed,
- Portal
LekarzeBezKolejki.pl,
- E-mail,
- połączenia
telefoniczne.
1.2 Ustalenie terminu
teleporady
W celu ustalenia terminu teleporady prosimy pacjentów o:
-
kontakt telefoniczny ze Świadczeniodawcą pod numerem telefonu
85-71-85-222, 85-71-85-666, 509-11-63-28 od poniedziałku do
piątku w godzinach 08:00 – 18:00,
-
wiadomość na e-mail Świadczeniodawcy kontakt@wa-med.com.pl
ze wskazaniem danych kontaktowych, które Świadczeniodawca będzie
wykorzystywał dla potwierdzenia terminu teleporady,
-
Wiadomość poprzez Facebook bądź Messenger ze wskazaniem danych
kontaktowych, które Świadczeniodawca będzie wykorzystywał dla
potwierdzenia terminu teleporady,
-
Rezerwacja internetowa dokonana poprzez aplikację VisiMed lub
portal LekarzeBezKolejki.pl.
1.3 Nawiązanie
kontaktu z pacjentem
Sposób nawiązania kontaktu między Świadczeniodawcą a pacjentem w
celu udzielenia teleporady jest uzależniony od wybranej przez
pacjenta metody kontaktu ze Świadczeniodawcą (opisanych w części
1.1 Systemy wykorzystywane do udzielania teleporad).
Sam kontakt jest nawiązywany
w ustalonym wcześniej terminie i
o wcześniej ustalonej godzinie. Świadczeniodawca podejmuje co
najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem (w odstępach nie krótszych
niż 5 minut).
1.4 Sposób udzielenia
teleporady
Przed udzieleniem teleporady osoba udzielająca teleporady dokonuje
weryfikacji tożsamości pacjenta, w szczególności na podstawie
danych przekazanych przez samego pacjenta.
Połączenia
telefoniczne
Po potwierdzeniu terminu i godziny teleporady pacjent otrzymuje
informację o numerze telefonu, którego będzie używać osoba
udzielająca teleporady. Nie może to być zastrzeżony numer
telefonu, ponieważ pacjent musi mieć pewność, że kontaktuje się
z nim placówka medyczna w sprawie teleporady.
1.5 Sposób
postępowania w razie braku kontaktu z pacjentem
Świadczeniodawca – w terminie i o godzinie ustalonych wcześniej –
podejmuje co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem (w odstępach nie
krótszych niż 5 minut).
Jeżeli opisane próby kontaktu z pacjentem nie przynoszą rezultatu,
odnotowuje się informację na ten temat w dokumentacji medycznej
pacjenta. W celu umówienia nowego terminu teleporady pacjent
kontaktuje się ze Świadczeniodawcą w sposób opisany w części
1.2 Ustalenie terminu teleporady.
1.6 Bezpośredni
kontakt z pacjentem
Jeżeli z uwagi na stan zdrowia pacjenta nie jest możliwe udzielenie
teleporady, pacjent ma możliwość skorzystania ze świadczenia
opieki zdrowotnej, udzielonego w bezpośrednim kontakcie
z
pracownikiem Świadczeniodawcy.
Okoliczności uzasadniające taki sposób postępowania
Świadczeniodawca ustala w porozumieniu
z pacjentem lub
przedstawicielem ustawowym pacjenta.
2. Instrukcje dla
pacjentów
2.1 E-recepty
U
Świadczeniodawcy istnieje możliwość otrzymania e-recepty.
W
trakcie wizyty lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać
e-receptę:
-
e-mailem (na adres e-mail pacjenta wskazany w Internetowym Koncie
Pacjenta) – jako dokument zawierający kod kreskowy, który
pacjent okazuje w aptece,
-
SMS-em (na numer telefonu pacjenta wskazany w Internetowym Koncie
Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu recepty i 4-cyfrowy
kod dostępu, który pacjent podaje w aptece wraz ze swoim numerem
PESEL,
-
w postaci wydruku (na żądanie pacjenta lub gdy pacjent nie
podał e-maila ani numeru telefonu w Internetowym Koncie Pacjenta).
W
wyjątkowych sytuacjach pacjent może także otrzymać dane do
realizacji e-recepty w innej formie.
2.2 E-skierowania
U
Świadczeniodawcy istnieje możliwość otrzymania e-skierowania.
Podczas konsultacji lekarskiej lub teleporady pacjent może otrzymać
e-skierowanie na leczenie specjalistyczne lub do szpitala:
-
e-mailem (na adres e-mail pacjenta wskazany w Internetowym Koncie
Pacjenta) – jako dokument zawierający kod kreskowy, który
pacjent okazuje podczas rejestracji na wizytę. Pacjent może także
podać 4-cyfrowy kod dostępu (znajdujący się na skierowaniu) i
swój numer PESEL,
-
SMS-em (na numer telefonu pacjenta wskazany w Internetowym Koncie
Pacjenta) – jako informacja o wystawieniu e-skierowania i
4-cyfrowy kod dostępu, który pacjent podaje podczas rejestracji na
wizytę wraz ze swoim numerem PESEL,
-
w postaci wydruku (na żądanie pacjenta, gdy pacjent nie podał
e-maila ani numeru telefonu w Internetowym Koncie Pacjenta lub gdy
pacjent nie posiada Internetowego Konta Pacjenta), który
pacjent okazuje podczas rejestracji na wizytę.
2.3 E-zlecenia na
wyroby medycznej
U
Świadczeniodawcy istnieje możliwość otrzymania e-zlecenia na
wyroby medyczne.
Podczas konsultacji lub teleporady pacjent może otrzymać e-zlecenie
na zaopatrzenie w wyroby medyczne (protezy, obuwie ortopedyczne,
pieluchomajtki, sprzęt stomijny itp.):
-
na druku zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, z którym
pacjent udaje się do sklepu medycznego lub apteki (bez konieczności
potwierdzenia zlecenia w Narodowym Funduszu Zdrowia),
-
w postaci numeru zlecenia, który pacjent podaje w sklepie medycznym
lub aptece wraz ze swoim numerem PESEL (bez konieczności
potwierdzenia zlecenia w Narodowym Funduszu Zdrowia).
2.4 Zlecenia badań
dodatkowych
U Świadczeniodawcy istnieje możliwość zlecenia badań
dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych.
Badania dodatkowe, zlecone w trakcie udzielonego świadczenia, można
wykonać u Świadczeniodawcy lub w podmiotach, z którymi
Świadczeniodawca współpracuje w celu zapewnienia prawidłowości
diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz
ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
(szczegółowy zakres współpracy z innymi podmiotami leczniczymi
jest uregulowany w umowach będących podstawą współpracy z tymi
podmiotami).
Szczegółowa informacja o miejscu realizacji konkretnych badań
zleconych znajduje się w tabeli poniżej.
Lp.
|
Nazwa badania
|
Miejsce realizacji
|
Godziny pracy
|
Nr telefonu
|
1.
|
Badania laboratoryjne
|
Ul. Słonimska 15/1
|
Pon – pt 07:30 – 11:30
|
573
976 908
|
2.
|
Badania laboratoryjne
|
Ul. Antoniukowska 11
|
Pon – pt 07:00 – 14:30
Sob
8:00 – 12:00
|
663 687 583
|
3.
|
Badania laboratoryjne
|
Ul. Legionowa 3/4
|
Pon – pt 07:00 – 12:00
Sob
07:30 – 11:00
|
663 682 827
|
4.
|
Badania laboratoryjne
|
Ul. Storczykowa 5/104
|
Pon-pt 07:30 – 11:30
|
661 910 233
|
5.
|
Badania laboratoryjne
|
Ul. Warszawska 81/3
|
Pon – pt 07:30 – 11:30
|
661 992 067
|
6.
|
Badania laboratoryjne
|
Ul. Witosa 15 b
|
Pon – pt 07:30 – 11:30
|
663 660 906
|
7.
|
Badania laboratoryjne
|
ul.
Kaczorowskiego 7 lok. 42U
|
Pon
– pt 7.30-
11.00
|
572 240 309
|
8.
|
Badania laboratoryjne
|
ul.
Choroszczańska 24
|
Pon – pt 7:30 – 17:00
Sob
8:00 – 11:00
|
572 240 309
|
9.
|
Badania laboratoryjne
|
ul. Sienkiewicza 79
|
Pon
– pt 7.30-
11.00
Sob.
9:00 – 10:30
|
85 66 48 510
|
10.
|
Badania USG
|
ul. Sienkiewicza 79
|
Pon – pt 7.30 – 18.30
|
85 66 48 517
|
11.
|
Badania USG
|
ul. Bema 2,
lokal nr 29 oraz 43
|
Pon – pt 8:00 – 20:00
Sobota
8:00 – 16:00
|
795
795 014
792
793 460
|
12.
|
Badania RTG
|
ul. Sienkiewicza 79
|
Pon – Pt 7.30 – 18.30
|
85 66 48 517
|
13.
|
Badania RTG
|
Bema 2
|
Pon – czw 8:00 – 18:00
Piątek
8:00 – 16:00
|
85 742 60 32
|